torsdag 11 december 2008

Julgran.

Julgranen är klädd och julpyntet på sin plats (fast julpynta gjorde jag ju för ett tag sedan men).
Jag är hemma fortfarande och är inte kry än, men jag får lite damp ibland också så då MÅSTE jag göra lite saker även om jag mår dåligt. Som att klä julgranen t.ex.

Jag kom ju inte undan att fara till Lycksele igår eftersom jag hade fullmakten från LIF så ingen annan kunde fara...där satt jag däremot och svettades och mådde inte så bra, men ändå bra vissa stunder...kom hem 23.30 igår kväll men somnade inte förrän klockan var runt 03.00 i natt för jag hade feber...

Men idag kära vänner, då har jag inte haft feber...bara förkylningen...
Ska den fortsätta i evigheternas evighet eller SKA den ge sig någon gång??
--------------

Nu sitter jag här i skinnsofforna som vi burit ner från övervåningen igen, vilket höll på att ge mig en hjärtattack med febern och allt. Jag fattar inte att jag tyckte dessa var osköna?? I love them! haha!
Har även tagit ner rumsbordet som "hör till".

Jag sitter och läser Annas mail som hon ska skicka dit hon söker extrajobb och jag blir lite smått tokig då hon skriver "Karl" istället för "karl". Hon menar ju inte att han HETER Karl, utan att hon har en karl........HUR SVÅRT KAN DET VARA???? Hahaha.
Men hon gör mig ändå lycklig den där Anna...
Jag funderar starkt på att börja skriva "MVG (Med Vänligt Grattis) Katarina Bohman" istället för "MVH (Med Vänliga Hälsningar) Katarina Bohman".
Jag fick nämligen höra att det finns folk som faktiskt skriver så...det fick mig att le och jag ler nog hela kvällen åt det!! :D (Det var faktiskt inte Anna som brukar skriva det...men det kanske ligger i släkten???:P)

Jag undrar om jag ska satsa på att bli Svenskalärare? Jag bara ÄLSKAR att få rättstava folk med RÖD text hahahaahahhaaha...fast jag kan inte allt själv heller, men om jag blir lärare så får jag ju lära mig hur allt ska skrivas och DÅ blir jag nog nöjd! :D
---------------------

Snart kommer Gurra hem från Alingsås...undra om jag ska baka en kladdkaka till honom?
Då blir han nog glad.
Men jag får nog skynda mig i så fall för han far från Umeå nu...

Imorgon kväll just innan Idolfinalen så kommer mina fiiiina vänner Anna, Marie och Sara hit.
Det ska bli underbart skoj, och framför allt MYYYSIGT med glögg, varm choklad, lussebullar, pepparkakor och annat smått och gott...samt pepparkakshusbak på Lördagen, och om vi orkar även åka snowboard...jag är peppad (om jag är frisk), och Marie är peppad...men inte Anna o Sara tror jag...så dem kanske vi lämnar hemma :P

Nu ska jag baka kladdkaka!

1 kommentar:

Anonym sa...

För det första så tror ju folk att jag har en Karl nu! HAHAH KAAAARL karlkarlkarlkarl. Du skriver ju inte in i vilket sammanhang jag skrev det. Sen så fattar jag inte varför du inte trodde jag var peppad på snowboard. Aja. Det det vart ju ändå inget... Men ett sjuhelvettes pepparkakshus vart det minsann. :)