söndag 28 oktober 2012

Så här mysigt såg det ut i fredags då Gurra å Millie hade varit ute på en liten promenad :)
Kvällen spenderades hemma med lite godis och tv-tittande...tror jag haha. Jag är senil. Nä just ja. Jag dammtorkade ju och dammsugade också + tog toan. Nu är det skitigt igen.
På tal om att vara senil - kanske av amningen - så har även håret börjat att falla av mig nu. Av amningen. Det lossar stora hårtussar varje gång jag duschar eller kammar mig. Millie har alltid mina hårstrån på sig också...
Nåväl.
Igår begav vi oss in till stan på skidmässa bland annat.
Där hittade vi lite för mycket saker och plånboken blev så gott som tom. Två nya skidpaket till oss blev det! Ingenting av mina saker passade ihop i färg kan man väl säga...men vad gör det? Gurra köpte allt som hörde ihop men jag kommer ändå att vara snabbare än honom i spåret hehe ;)
Vi hälsade även på Millies mormor och bonusmorfar en sväng också å jag passade på att amma henne där. Lite jobbigt nu när det är kallt ute och man inte kan sitta i bilen med den på hur länge som helst mitt i stan... Men men!
Igår kväll kom Anna hit på besök och myste med oss. Jag hade inhandlat alkoholfritt vin (det är ju lite alkohol i det trots att det räknas som alkoholfritt). Jag måste bara säga att när jag var gravid så vågade jag inte ens smutta på ett sånt vin för att det trots allt står 0,5% alkohol. MEN. Med tanke på att man som ammande kvinna numera får dricka ett par vinglas i veckan! (sinnessjukt) så vågade jag nu mig på att pröva detta "alkoholfria" alternativ. Det var jättegott! Jag köpte tre sorter och testade två av dem. Ett vitt, mousserande och ett vanligt rött. Jag gillar ju inte riktigt rött vin så det var väl si sådär men ändå helt okej. För nån månad sen så testade jag helt alkoholfri öl från Konsum och den var oerhört god tyckte jag :) Jag tror banne mig att jag kommer att bli så gott som nykterist numera. Vi får väl se...
Idag har jag på mig min onepiece och vi myser på för fullt. Snart ska vi ut på en liten promenad men det blir en ganska kort en då hostan fortfarande stör min kropp.
Jag hade tänkt baka idag också men det skippar jag för jag har inga lådor kvar då jag har bakat så mycket den senaste tiden. Jag har funderat idag (efter gårdagens ätande av flera kg godis) på att sluta med godis (förutom då jag blir bjuden) igen och satsa på att fika istället haha.
Trots att jag trår godis så är jag faktiskt inte så förtjust i det.
Nä, nu ska jag mysa på lite till.
Bloggtipsen kommer snart - jag lovar :)
Ha en fin dag allesammans!

1 kommentar:

moa sa...

Vad gullig du är Katta! Nu ska vi se om min läsarstatistik går upp ;P

Åååhh vad söt Millie är(Gurra är inte så tokig han heller) hon är så lik er båda.

Jag kan meddela att jag är så jävla tunnhårig att jag snart köper peruk. Vicente har mitt hår överallt. Kläderna, händerna, maten, munne osv.


Kram