söndag 30 december 2012

Nu tänkte jag härma en av landets största å kändaste bloggerska; Underbaraclara för att sammanfatta 2012...
Gjorde du något 2012 som du aldrig gjort förut?
- Jag gjorde säkert en massa saker men det största var väl att bli förälder för första gången!

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
- jo...jag, Sara, Hanna å Evelina :) Har jag glömt någon??

Dog någon som stod dig nära?
- Min svärmor dog i somras...till råga på allt endast 4 dagar innan Millie kom till världen.....

Vilka länder besökte du?
- Enbart Sverige ;)

Är det något du saknar år 2012 som du vill ha år 2013?
- En mindre kroppsvikt? ;)

Vilket datum från år 2012 kommer du alltid att minnas?
- Både den 7 å 11 juli.....

Vad var din största framgång 2012?
- Att jag tack vare min finfina sambo å tålmodiga dotter först fick henne ut till vår värld och sedan har lyckats att fortsätta plugga 100% hela hösten... Detta även tack vare mina fantastiska klasskompisar också!

Största misstaget?
- Att börja om att äta godis å dricka läskedryck!!!

Bästa köpet?
- Oj, det är så mycket...men vad är bäst? Jag älskar allt jag har :) Kanske min iPhone 5? Eller min dator? :)

Vad spenderade du mest pengar på?
- Förmodligen min telefonräkning blandat med mat...

Gjorde någonting dig riktigt glad?
- Millie :)

Vilka låtar kommer alltid att påminna dig om 2011?
- Bara dåligt...så som Euphoria å Gagnam style kanske?

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
- Jag vet inte...

Vad önskar du att du gjort mer?
- Inget. Jag är nöjd med det jag åstadkom :)

Vad önskar du att du gjort mindre?
- Varit förkyld så här intill jul...under hela graviditeten å första tiden efter förlossningen så var jag aldrig sjuk men nu är jag tillbaka till min vanliga otursförkylningskropp igen :/

Blev du kär i år?
- Ja...jag slutar förhoppningsvis aldrig att vara det heller :)

Favoritprogram på TV?
- Mästerkock, Hela Sverige bakar å Solsidan kanske? :)

Bästa boken du läste i år?

Jag har inte läst så mycket annat än kurslitteratur och även om jag läste den som just kurslitteratur trots att jag hade den i bokhyllan redan innan så säger jag "Pojken som inte fanns". Tragisk men bra. Alla borde läsa böckerna av Dave Pelzer.

Största musikaliska upptäckten?
- Att hesheten försvann när Millie kommit ut ;)

Något du önskade dig och fick?
- Allt! Millie bland annat :D

Något du önskade dig och inte fick?
- Behålla mina fina svärföräldrar...

Vad gjorde du på din födelsedag 2012?
- Var hemma med Gurra :)

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
- ...

Vad fick dig att må bra?
- Nästan allt.

Vilken kändis var du mest sugen på?
- Eeh?

Vem saknade du?
- Mina svärföräldrar... Å nu min bror som har varit i Australien i 2 månader!!

De bästa nya människorna du träffade?
- Alla fantastiska barnmorskor på förlossningen i Skellefteå :)

Mest stolt över?
- Att jag överlevde graviditeten :)

Högsta önskan just nu?
- "Att jag ska få vara frisk. Och att alla jag känner ska få vara friska. Om vi får vara friska, då önskar jag faktiskt ingenting annat alls" - så skrev Underbaraclara (www.underbaraclaras.com) å jag kan bara hålla med :)

Nu ska jag sova å hoppas på mirakel till imorgon så att vi kan fira nyårsaftonen hos mamma å Hans som planerat. Idag har jag tyvärr ingen smak alls...kul när mamma ska bjuda på gomaten?! :(
God natt allesammans!






Inga kommentarer: