tisdag 27 mars 2012

Magbilder var det ja. Kika längre ner.
Jaha, vad har hänt sedan sist då mån tro?
Igår var jag in till skeå där jag klippte mig lite, färgade håret, och åkte sedan på första föräldraträffen. Jag vet inte riktigt vad jag tyckte om det? Det var ju kul att träffa lite folk å så men den här första träffen kanske inte var så innehållsrik som jag hade hoppats på. Sedan så kändes det jobbigt att sitta i så stor grupp så länge och bara i smågrupper i 45 minuter. Nåja.
På väg hem blev det skrov på MAX då jag skulle jobba och tiden var knapp.
Jag kom hem från jobbet strax före kl 22 och då passade jag på att baka en fillimpa. Mums!
Den åt jag av i morse. Och på tal om i morse. Jag sov ända till kl 9. Gurra åkte till sthlm och det var välbehövligt för mig att få sova till dess. Synd bara att jag var pigg där vid typ 4-snåret och väckte Gurra lite då och då. Han som skulle iväg kl 5...stackarn.
Jag har för övrigt haft rätt mycket sammandragningar men nu har det varit lugnt sedan i morse. När jag blir lugn så blir ju magen lugn. Förutom i natt. Då hade jag flera stycken som jag vaknade av. Men det var nog också någon inre stress tror jag. Jag gillar inte att Gurra ska ut och flyga när det är så stormigt ute :( Tur det lugnade ned sig mot morgonkvisten, det också :)
För övrigt så har jag insett att jag har en dag som inte går ihop i mitt schema:
Hur ska jag lösa detta mån tro? Jag måste ju fara på föräldraträffen då den handlar om förlossningen. Väldigt viktigt för mig som är så rädd...
Nåja, det löser sig säkert.
Idag har jag läst igenom alla teorier inför morgondagens kursavslutning med redovisning (som jag hellre skulle kalla seminarium?) och så har jag städat toan (förutom att köra med toaborsten för någon (Gurra?) har snott toamedlet??). Jag har börjat packa lite inför Stockholmstrippen som vi beger oss mot på torsdag.
Jag ska strax åka och simma en sväng innan det är dags för personalmöte och sedan kvällsjobb. Jag håller tummarna för att sammandragningarna vill vara på min sida ikväll ;)
Just ja, magbilderna var det ja.
v.28 (27+1)
Den växer...
...å växer...
Tigermagen kallar jag den för numera :) Och till alla er som tror att bristningarna går att förebygga med att smörja in sig så måste jag tyvärr säga att det inte riktigt stämmer. Inte i mitt fall i alla fall. Men vad gör det? Det måste ju få synas att man har haft ett barn i magen :) Den enda nackdelen med bristningarna är att de svider och kliar = gör ont :/ Men det går nog över :)
Nu ska jag bege mig mot badhuset.
Ha en toppendag å kväll allesammans!

3 kommentarer:

Västerbottensbloggen sa...

Söta magen!!

viktoria sa...

Måste bara tipsa om en superbra bok ang. förlossning. "Att föda" av Gudrun Abascal. Läste den först nu grav. nr2. Den ger en förståelse för vad som händer under förlossningen -på ett bra sätt. Otroligt bra bok med fokus på att lita på sin kropps förmåga.

Simone Wennberg sa...

Så himla fin mage hörru!