söndag 4 mars 2012

Återigen hemma efter en mycket trevlig, men trött, helg i Umeå.
Utsikten från hotellrummet har varit toppen.
Och frukostarna likaså.
Nocturnal Rites bjöd på en härlig konsert i fredags trots lite felsång?
Gårdagen bestod av sol och fantastiskt väder så vi passade på att dra en sväng på Nydalasjön tillsammans med Anna och Jonas...
Sen begav vi oss hem till Chatarina (Pär var borta) för att kika på lite saker inför bäbisens nedkomst. Vi hittade en spjälsäng, en matstol, en barnvagn, en babysitter och ett bärsele som ska få komma hem till oss. Just nu fick vi bara med oss spjälsängen då bilen är för liten men snart så. Skönt att slippa gå på alla affärer och försöka hitta en massa saker. Det är ju som en hel djungel...och just ja!! Bilbarnstolen!! Mli - är den kvar? Hmm, jag måste kolla det.
Väl tillbaka på hotellet gjorde vi oss redo inför en brakmiddag på Allstar.
Till förrätt tog vi var sin garlic bread-tallrik. Jag föreslog att vi skulle dela först men vi visste inte hur mycket mat det var så vi tog var sin men det hade ju inte direkt behövts haha.
Till varmrätt tog jag en bourbon-kyckling med svampsås och pommes. Mycket gott var det.
Gurra tog en burgare med strips.
Till efterätt tog jag en chokladpannacotta som visserligen mer smakade och kändes som en chokladmousse men var oerhört god.
Gurra tog en slags glass.
Efter middagen låg vi på hotellrummet och kikade på tv en sväng innan Gurra begav sig mot House of Metal igen och jag stannade hemma eftersom att jag bara hade biljett för fredagen. Tanken var att hälsa på Clara men hon var så förkyld å dålig. Men lika bra var det för jag somnade typ 20.30. Jag sov sjukt dåligt i natt men det var nog för att jag hade somnat så tidigt.
Väckaren ringde 7.30 i morse för att vi skulle hinna se Vasaloppet och efter en stund käkade vi frukost packade ihop oss och åkte hemåt då vi ändå var tvungna att vara ute från hotellet senast kl 12. Jag gillar verkligen hotell som har senare utcheckning på söndagar men det hade tyvärr inte Plaza. Men nåja. Det var skönt att komma hem också. Jag hade tänkt stanna i Umeå men jag glömde ändå underkläderna som jag hade tvättat å skulle ha till veckan så det var då lika bra att få åka hem en sväng haha.
På tal om det - jag måste tvätta kläder ikväll igen!
Jag har varit väldigt effektiv sedan jag kom hem och har hunnit plugga en hel del. Oerhört skönt att få det gjort.
Nu ska jag bara njuta framför tv:n resten av kvällen tillsammans med Gurra då vi blir ifrån varandra hela veckan.
Ha en toppenkväll allesammans!

Inga kommentarer: