måndag 12 mars 2012

Jobbet i fredags gick jättebra och jag höll mig vaken hela kvällen ;)
I lördags vaknade vi, åt en rejäl frukost (typ hotellfrukost) och begav oss sedan ut på utflykt.
Vi hittade ett ställe längs vägen mot Bygdeträsk vid skoterleden där vi satt och fikade i solen. Tyvärr blåste det lite väl mycket men vi hade det bra ändå.
Jag hade dock lite svårt att sitta länge så vi var där en timme sedan åkte vi en sväng med bilen istället, men det var mysigt det också :)
Väl hemma igen så lämnade jag i princip bara av Gurra innan jag drog vidare mot Tessan å Trulle som var i Bodbyn... Tessan bjöd på gott fika (som vanligt! hon har alltid varit en hejare på det här med att baka å bjuda å vara gästvänlig den människan alltså). Själv har jag aldrig fikabröd hemma, bara så att ni vet haha. Efter två timmar som gått alldeles för snabbt så var jag tvungen att bege mig hemåt igen för då var det dags att bege sig mot stan med Sara å Anna. Vi såg Melodifestivalen hos Muggan men tyvärr var jag inte på topp då ryggen å magen värkte och spände otroligt mycket så vi drog hem där vid 22-22.30-tiden.
Igår när jag vaknade hade jag fått bristningar på magen så nu börjar jag smörja in mig rejält (ja jag skulle ju ha gjort det redan innan men!). Jag tror att bristningarna och spänningarna å allt kan ha kommit i och med att barnmorskan tryckte rejält på magen i fredags då hon var tvungen att föröka vända på bäbisen för att hitta hjärtat...ja nått sånt tror jag att de beror på men jag vet inte? Hur som helst - vem bryr sig. Jag kommer inte att gråta över bristningar då det kommer att ge mig världens bästa sak istället :) Det var bara lite otäckt då magen spände så mycket.
Jag och Gurra gick i alla fall en sväng till hans mamma efter frukosten och det var trevligt för jag har inte träffat henne på länge eftersom att jag har varit så förkyld. Men nu så :)
Efter besöket där så for vi hem och mellanlandade en sväng innan vi begav oss till mamma å Hans där firande med smörgåstårta
och gräddtårta för Gurra å mamma väntade. Båda de två samt Anders å Fredrik har ju fyllt år men vi har aldrig hunnit fira någon av dem. Anders å Fredrik var dock borta i helgen också så det skulle vi ta senare, men vad gör det? Desto fler tårtor hehe ;)
Igår kväll såg vi först BB och sen Wallander innan vi begav oss i säng.
I morse vaknade jag och hade fortfarande ont i magen efter helgen men jag kan lova er att det släppte när jag fick käka lite linfrön haha. Jag käkar ju som sagt då järntabletter å magen blir inte riktigt som den ska då...och jag har klarat mig från magkatarren än så länge trots att jag tryckt juice och fiberrika saker i helgen. Peppar peppar. Det som är lite klurigt tycker jag är att när jag nu är gravid så känns det inte likadant i magen så det är svårdefinierat vad det kan vara när jag får ont. Nu är jag glad att det inte var något allvarligare än lite järn som satt stopp i magen men igår trodde jag typ att jag skulle föda.
Förresten så kan jag också meddela att jag hade gått upp stadiga 6 kg sedan inskrivningen (som jag då hade i v.8 eftersom jag blev tillbakaflyttad). Jag hoppas att jag kan försöka hålla mig under 100-kilosklassen MEN...vi får väl se. Barnet växer ju också en hel del till å så vet man ju aldrig hur mycket vatten som ska samlas  kroppen heller...
Nåväl, nu inväntar jag ett skrovmål! till lunch innan plugget fortsätter. Ikväll jobbar jag igen. Tänkte också ev. hinna med att simma lite innan jobbet få se :)
Ha en fin dag å kväll allesammans!

1 kommentar:

Moa sa...

JAA Katta! Of course, du får komma när du vill! Så himla kul!

Puss och kram