söndag 25 mars 2012

I fredags skulle äntligen mina bröder firas hos mamma efter att de fyllde år redan den 12 februari. Anders var dock sjuk så vi firade bara Fredrik. Det var i alla fall mycket gott med smörgåstårta med efterföljande efterätt bestående av fruktsallad och grädde. Mums!
Igår var de lördag och tanken var att jag skulle åka till Umeå med bla. Tina så jag klev upp kl 7. Men jag hade haft såna sammandragningar och ryggont i fredags kväll/natt så jag orkade rent inte sätta mig för att köra ned och sedan sitta på typ föreläsning hela dagen.
Istället vilade jag länge på dagen innan jag tog tag i påskpyntandet. Ja ni ser ju lite på headern. Det får duga tills jag tar några andra kort :)
Igår på kvällen åkte jag in till skeå och käkade middag med Marie, Rebecca D, Johan å Lars på Coasters.
Detta åt jag:
Det var mycket gott men jag blev lite sur över att jag ville ha den helt genomstekt och det var den då inte. Det rann blod ur den :/ Så åt bara de rosa kanterna typ. Jag vågade inte säga till.
På hemvägen hade det snöat otroligt mycket blötsnö...
Det gick knappt att köra 50 km/h och jag höll dessutom på att köra av vägen vid ett tillfälle också. Inte trevligt alls :(
Nåja.
Idag vaknade jag lite för tidigt. Vi skulle ju ställa fram klockan så om man räknar på den nya tiden så var den nog 7.30 men eg. bara 6.30 om det hade varit igår.
Det var riktigt vinterväder ute:
Jag har i alla fall hunnit att läsa lite ur boken jag fick av Clara i julas: "Innan du föder" och sedan lagade jag plättar åt Gurra som klev upp lagom till lunchen... Det är ju våffeldagen men vi gjorde våfflor förra lördagen så nu fick det bli plättar istället :)
Men nu skriker min köttarm så jag ska laga kött med pommes å beasås ikväll. Mums ska det bli!
Nu hade jag tänkt sträcka ut ryggen på golvet då Gurra kom hem men han drog visst direkt igen så jag får väl vänta tills han återkommer :) Jag får mig nämligen inte upp själv...
Ha en fin dag å kväll allesammans!

Inga kommentarer: