tisdag 16 februari 2010


*   *   *   *   *   Tisdag   *   *   *   *   *
Goddagens god dag! Jag har varit hemma och sovit idag. Ja jag har sovit länge. Till 11.30. Jag mådde inte alls bra efter jobbet i går kväll. Är förkyld! Känner mig dock lite bättre nu så jag kanske orkar mig upp till skolan i morgon!
Gurra hämtade hemmagjorda, laktosfria, semlebullar hos mormor och jag blandade ut mandelmassa med äggvita och vispade grädde. Förträffligt goda blev dem när de var klara! Om de blev snygga är en annan sak! Jag kan verkligen rekommendera er alla som gör hemmagjorda semlor till att blanda ut mandelmassan med äggvita. Den blir MYCKET godare och inte lika fast och torr! Att även hälla lite vanillinsocker i grädden (+ vanligt socker) gör också mycket!
Till middag gräddade Gurra våfflor (från en våffelmix som har lite laktos i sig men...) och de blev jättegoda med lite glass och sylt! Jag har riktigt gottat mig idag och så ligger jag bara i soffan och jäser. 
Nu ska jag försöka plugga lite historia så jag blir klar någon gång!
Ha en trevlig kväll allesammans!

ps. Brorsan (till höger i moppemusch) och Ola (i blå långärmad) med Charlotte Kalla i natt i Whistler!
Kolla in den här!

1 kommentar:

Simone Wennberg sa...

haha. Ja och nu har jag ätit semlor så jag mår illa. bläää. Tur det bara blir en gång per år!;)