måndag 30 april 2012

Ja, vad händer i mitt liv egentligen? I fredags var det dags för sista redovisningen i denna kurs. Skönt att få det bortgjort då jag även hade en hemtenta att skriva.
Väl hemma från Umeå satt jag och skrev på tentan ända tills klockan blev sju på kvällen för då kom Tina å hälsade på. Hon skulle ner till Stockholm på lördagen och passaade då på att sova hos oss för att sedan kunna åka med oss ner till Sundsvall då vi skulle ditåt på lördagen.
Jag träffade några härliga kollegor nere i Gnarp där vi fikade gott och hade riktigt trevligt!
På väg hem stannade vi till utanför Övik hos min klasskompis Ulrika å hennes familj. Det var också riktigt trevligt och jag fick se den sötaste hamstern jag någonsin sett! :)
Ytterligare ett stopp gjordes - i Umeå hos Peter å Clara. Gurra hade nå papper att lämna å eftersom att vi först började bli hungriga där vid 22-tiden så passade vi även på att käka skrov hos dem.
Hem kom vi strax före 01.30 så då la vi oss på direkten.
Igår lyste solen starkt å vi beslutade oss för att sätta oss ute en stund. Jag jobbade lite å Gurra njöt av solen.
Jag påbörjade sedan en graviditetsbok som jag pratat om att göra ända sedan innan jag var gravid...
Den är såklart inte klar ännu men det kändes skönt att få det gjort så att man inte glömmer bort allt.
Gurra passade på att ta bort påskpyntet ute då jag har haft svårt för att ta mig för det...
Idag klev jag upp kl 9 efter en natt med många uppvaknanden och en pigg bäbis i magen. Jag satte mig och skrev klar hemtentan så nu får den ligga tills på onsdag då Gurra får kika igenom den innan jag skickar  in den. Zingo blev lagomt less på mitt pluggande...
Nu är det strax dax för mig att hoppa in i duschen och göra mig klar inför kvällens valborgsfirande som väntar i Brännfors hos Sara å Nicke. Det kommer att bli en toppenmysig kväll!
Ha det ni också! :)
Tjingeling!

Inga kommentarer: