söndag 27 november 2011

Nu är det dags igen - att uppdatera livet!
I fredags var sista dagen på praktiken och det gick ju som smort. På aftonen pluggade jag och Linnéa lite och sedan kom brorsan (Fredrik) med ett paket från mamma å Hans.
Det var ju min namnsdag haha. Eller så berodde det på att jag hade velat att mamma skulle köpa en grej till köket som blev fel senast jag var i stan....och tro det eller ej...det var det som var i paketet...
Kökshanddukarna som passar ihop med ugnsvanten och duken (som jag trodde var en kökshandduk först).
Igår åkte jag in till stan på förmiddagen. Jag inhandlade kläder som jag verkligen var i stort behov av...två leggings bland annat...alla mina leggings har gått sönder så mycket på senaste tiden. Dålig kvalité.... och så köpte jag nya baslinnen då de också har en tendens att gå sönder samt att de har blivit kopiöst urtvättade.
Jag var också förbi hos optikern och hämtade ut linser samt några glasögonbågar...hittade ett par som jag gillar men måste höra vad de kostar först för att få tänka efter om jag har råd med dem eller inte.
Väl tillbaka i Burträsk så följde vi Peter å Clara på husvisning. Hoppas att de köper det så att de kommer närmre ;)
Var sedan förbi Gurras syster och fikade gott (hon fyllde år i torsdags :) och efter det drog jag till stan igen och hämtade Moa som var hos mig på kvällen. Vi åt middag på Herrgårn å så låg vi i soffan å jäste efteråt :)
Senare skjutsade vi hem henne. Ja Gurra körde för jag var så trött :p
Idag var vi först å lämnade polon i Brännfors för hjulbyte. Brorsan (Anders) och morbror Björn bytte hjul å tvättade upp bilen åt mig medan jag å Gurra drog på julmarknad på Naturbruks å sedan på julskyltning nere i byn. Just ja, vi åt även lunch på Ostens hus. Och efter det så drog vi till Gurras syster igen å hälsade på då Lars kom hem en sväng. Har inte träffat honom sedan i somras så det var kul. Å nacken verkar ha läkt bra så han har ingen ställning eller krage nu. (Han bröt nacken i somras å läget var ju kritiskt såklart...) så det kändes ju toppen att se att han var vid så gott mod :)
Väl hemma igen så lagade Gurra tacos till mig å så har jag pluggat en massa. Först läst 53 sidor, kommit på två diskussionsfrågor, börjat skriva på analysen av temaarbetet samt skrivit ner en massa experiment.
Jag har även hunnit med att spela Bingolotto - utan vinst dock - och nu ser vi på Beck.
Nä, nu är det slutskrivet. Ingen orkar ju läsa allt - inte ens jag.
Imorgon blir det stan en sväng igen.
God natt allesammans!

Inga kommentarer: