måndag 11 februari 2008

Möte och planering.

Idag har det varit möte på jobbet.
Chefen, folk från Habiliteringen och så vi på jobbet.
Vi pratade om massor med saker.
Hur planeringen inför våren ska se ut för mig och barnet jag tar hand om.
Ska väl förhoppningsvis ordna sig med allt så jag kan jobba hemma hos dom ibland också.
Blev lite problem med Försäkrningsfrågor då det visade sig att jag inte hade det och har
varit hemma och jobbat hos dom några gånger då och då ända från i Oktober.
Verkar även ska bli mer tid för mig i Augusti med assistentbiten.
Om jag nu får ha kvar jobbet då.
Men det ser ljust ut i alla fall.

Solen var framme idag.
Det var trevligt...får såna vårkänslor av det hela!

Det var dock väldigt halkigt på dagisgården idag.
Jag satte på ungarna hjälmar sen fick dom hålla på och leka bäst dom ville!

Jag sitter och funderar över vad jag ska ta mig för att hitta på till Gurras födelsedag.
Skulle vilja bjuda iväg han och se på Vasaloppet, men det kanske blir lite för dyrt.
Det är ju inte direkt så att jag är gjord av pengar, men med lite hjälp av folk kanske det går!
Annars tror jag att jag ska ringa till hans kompisar och höra om dom inte kan komma hit och fixa lite god mat till oss...dom är ju kockar och lagar inte oätlig mat direkt!

Jaja, får se vad det blir av det hela...
Nu är det ju först och främst "House Of Metal" i Umeå i helgen.
Hotellvistelse och bra hårdrockskonserter både Fredag och Lördag.
Jag längtar.

Det blev ju för övrigt inget födelsedagsfirande för mina bröder i Söndags.
Pappa skrev ett sms i Fredags som löd:
"Vi flyttar pojkarnas smörgåstårta till en annan helg. M V H Kenneth"
Jo jag tackar jag...det skrev han på Lördagsförmiddagen.
Ungefär en timme efter detta sms så körde jag och min bror förbi Coop i Skeå och så sa brorsan helt plötsligt: "Men va fan, såg du vem det där var?"
- "Va?" sa jag, och tittade bakåt mot vägen vid Coop.
Där låg pappa i snön........
Han svarade inte i telefonen när bror min då ringde för att höra vad han gjorde där.
Sedan drog vi till Coop för att kolla om han var där inne, men det var han inte.
Då ringde brorsan till honom igen och då svarade han och var klapp kanon.
Sen blev han arg och sa att vi skulle söka hjälp för att vi tyckte att han sluddrade.
Han sa dessutom att han inte alls hade fallit, men...det är en fruktansvärd sjukdom det där.
Han nekar verkligen helt även fast man själv har sett honom.
Får väl se om det blir något födelsedagsfirande sen eller inte.
Tror ju inte det men...

Nu håller jag i alla fall på att se 3 inspelade avsnitt av "Nya Tider" haha.
Man blir som besatt av en dålig dramaserie........

Hej svejs.

Inga kommentarer: