måndag 10 mars 2008

Vilken helg!

Jasi, vilken livad helg det har varit.

För det första så städade jag verkligen igenom huset grundligt förra veckan.
Bara fönsterna som är kvar, men dom tar jag sen i vår...

Nicke, Nettan, Matte och Pär kom vid sex-tiden.
Efter dom kom Sjöström, Jocke och Rebecca.

Nicke (och Nettan) ordnade maten.
Vi började dricka lite smått och sen där vid åtta-tiden så kom Gurra hem.
Vi sjöng för han och han fick en Draughtmaster.
En sån där ölgrej.
Riktigt frän faktiskt...gott öl också ;)

Det var i alla fall riktigt trevligt på kvällen och vi höll igång länge.
Jag gick och la mig 05.45.
Rebecca och Sjöström var nog sist där vid sju-tiden.

Lördagens baksmälla var inte nådig faktiskt.
Tryckande huvudvärk och skakig i kroppen.

Mott ringde och ville så gärna att jag och Rebecca (som skulle stanna till Söndag)
skulle komma på middag och fest hos henne på kvällen.
Jag tackade ja, utan att tänka på den baksmälla både jag och Rebecca hade.

Efter en dusch och nytt smink började jag sakta återfå mitt gamla jag igen.

Dom första ölen var tröga.
Men med Singstar och trevligt sällskap så var kvällen lyckad!

Drog även till Angsjön en sväng på pubkvällen där och jag och Mott sjöng kareoke !!

Idag har jag börjat installera den nya skrivaren på dagis.
Det tar sin tid då man aldrig gjort det med en sådan skrivare förr.
Jag ska fortsätta på Onsdag...

Jag har sedan varit på besök hos sköterskan i Bjurholm.
Han tror att det är magkatarren och gallan som spökar.
Astman har bara med allergin att göra.
Mycket mediciner hit och dit...jag är så dålig på att komma ihåg att ta medicin jämt.
Ska också göra en till PEF-kurva och så ska jag försöka lista ut själv vad jag är allergisk mot
då jag får superkliande utslag på halsen............jag tror att det är äggen........
Fick även 6 "akut"piller som jag ska ta när jag får en sån där "gallattack" haha.

Imorgon är det fortsatt kurs i "Pedagogisk dokumentation" i Vännäs och jag ska fara utan Maria och Sofa eftersom vi hamnade i olika grupper nu.
Tur jag har några från Bjurholm som jag känner lite i alla fall :)
Nu sitter jag och ska välja ut vilka bilder jag ska använda i "redovisningen".
Måste även ringa föräldrarna och höra om det är okej att jag visar deras barn...
Tänk om någon säger nej............jag tror ju inte att dom gör det men.....

Nu är det "Vänner" på tv också.
Jag måste se det.
Sen "Outsiders".

Hej och hå.

Inga kommentarer: